Blog 16 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 16 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 16

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 Juni 2017 | Suriname, Paramaribo

Hee lieve mensen, weer even een update uit Suriname. Afgelopen 2 weken heb ik drukke dagen gehad op stage. Maar ondanks dat het heel druk was heb ik heerlijk gewerkt.

Vorig weekend zijn we met een aantal jongens van de kerk gaan lasergamen. Iedereen heeft heerlijk fanatiek achter elkaar aangerend. Daarna zijn we ergens gaan eten. We kregen allemaal 2 volle borden, wat we natuurlijk lang niet allemaal op konden maar gelukkig konden we het mee naar huis nemen zodat het niet weg gegooid hoefde te worden.

Afgelopen donderdag zijn we (Daphne, Jorine en ik) om 8 uur ’s avonds vertrokken om op trip te gaan. We gingen met de open jeep richting blaka watra. Het laatste stukje was door een heel smal weggetje door de jungle. 2 keer hebben de gidsen een boom moeten omzagen die dwars over de weg lag. Onderweg zijn we nog kikkers en padden tegen gekomen. Uiteindelijk kwamen we rond 12 uur aan bij een open plek bij een kreekje. Daar hebben we een kamp gemaakt. Onze hangmatten werden tussen een boom en de jeep gespannen en daar overheen kwam een zeil.

De volgende dag was het stralend weer, nadat we hadden ontbeten gingen we een stukje lopen. Toen we weer terug waren zijn we heerlijk gaan baden in het kreekje. Daarna zijn we gaan chillen in onze hangmatten. Na het eten zijn we alles weer gaan inpakken en zijn we verder gereden. We zouden naar een berg rijden om daar te overnachten maar omdat het heel erg hard begon te regenen zijn we bij een kamp gestopt. Daar mochten we blijven overnachten dus hebben we alle onze spullen weer uitgepakt en zijn we lekker gaan eten. Daarna hebben we een gezellig avondje gehad en zijn we lekker gaan slapen.

Zaterdag moesten we alle spullen weer inpakken en zijn we alsnog naar de berg gereden. Het laatste stukje hebben we gelopen door de brandende zon maar wauw, dat was het zeker waard. We hadden echt een gigantisch mooi uitzicht. Daar hebben we even van zitten genieten. Toen zijn we weer terug gegaan naar de jeep en gingen we weer terug rijden. Rond etenstijd zijn we naar een kreekje gegaan om daar weer even ons kamp op te zetten en weer even te baden. Daar hebben we gegeten en even een dutje gedaan in onze hangmatten. Daarna zijn we weer terug gegaan naar huis.

• 07 Juni 2017 - 17:40

Anne: