Blog 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 11

Door: Hilde Nijsse

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week waren de leraren uit Nederland in Suriname. Maandag moest ik mijn verbeterplan presenteren op stage. De leraren zaten hier ook bij en zouden dit achteraf voor ons beoordelen. Ik was een beetje zenuwachtig omdat ik er echt niet van hou om te presenteren. Maar gelukkig ging het heel goed en heb ik de opdracht af kunnen ronden met een Goed. Ook mijn essay hebben de leraren beoordeeld, hier had ik ook een Goed voor. Dus dat is een hele opluchting om van de 2 grootste opdrachten af te zijn.

Vrijdag hebben we een heerlijk rustig dagje thuis gehad. We moesten nog de laatste dingen regelen voor ons visum, dat hadden we al heel lang uitgesteld dus dat hebben we uiteindelijk toch maar gedaan. Daarna ben ik lekker gaan lunchen met Frederiek, Jorine en Daphne. Omdat het goede vrijdag was, was er ’s avonds een kerkdienst in de kerk waar we elke zondag naar toe gaan, daar zijn we met z’n allen naar toe gegaan.

Zaterdag hadden Jorine en Daphne een dagje naar de colakreek georganiseerd voor de kinderen van het kindertehuis waar ze werken. Omdat er nog heel veel plekken over waren in de bus mochten wij ook mee. Na ruim een uur rijden kwamen we aan bij colakreek. Het was nog best bewolkt en het ging vervolgens een paar keer heel hard regenen. Gelukkig waren er hutten om in te schuilen. ’s Middags kwam de zon door. Toen zijn we ook lekker even gaan zwemmen. De betekenis van de naam werd ook gelijk duidelijk, het water had namelijk echt de kleur van cola. Verder hebben we heerlijk in de zon gelegen. Rond 5 uur zijn we weer terug gegaan met de bus omdat de kinderen op tijd weer terug moesten zijn.

Vandaag zijn we weer naar de kerk geweest. Het was erg druk in de kerk omdat het Pasen is. Zelfs de minister van binnenlandse zaken was aanwezig met een delegatie.

Morgen moet ik nog een dagje werken en dan heb ik vanaf dinsdag vakantie. Aangezien mijn lieve papa en mama dan richting Suriname komen waar ik heel erg naar uit kijk :)

  • 17 April 2017 - 11:49

    Mama:

    Heerlijk Hil! Heb er ook erg veel zin in!! ❤️❤️

  • 18 April 2017 - 11:06

    Anne:

    Oh wat leuk!!

    Een hele goed reis & geniet ervan!

  • 18 April 2017 - 11:05

    Anne:

    Oh wat leuk!!

    Een hele goed reis & geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 126305

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: