Blog 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 5

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Wat gaat de tijd toch gigantisch snel hier. Ik ben ondertussen al weer een maand hier in het mooie Suriname. Op stage kwam deze week een nieuwe Nederlandse stagiaire, ik mocht haar deze week begeleiden. En toen kwam ik er achter hoeveel ik in de afgelopen 3 weken op stage al heb geleerd. Het is zo leuk om al goed mee te kunnen draaien in het team. Ook met de collega’s word het steeds gezelliger. En het is ook zo leerzaam om te zien hoe alles in een ander land er aan toe gaat in het ziekenhuis.

Ook de huishoudelijke taken die ik hier allemaal zelf moet doen krijg ik steeds meer onder de knie. Koken, wassen, afwassen boodschappen halen en opruimen. Maar het is wel echt leuk om je eigen ‘huisje’ te hebben.

Gisteren was Jorine jarig. We hebben haar ‘s morgens verrast met cadeautjes en taart en ’s avonds zijn we gezellig uit eten gegaan.

Vandaag hebben we een quad tour gedaan en echt, wat was dat geweldig. Ik ben er wel achter gekomen dat ik niet zo een held ben achter het stuur van een quad, na 10 minuten rijden reed ik bijna een diepe sloot in dus toen ben ik maar vanachter het stuur gegaan. Maar achterop zitten is ook geweldig. We zijn door tropisch regenwoud gereden en over de savanne, ik ben echt verliefd op de natuur hier. Op den duur stopten we bij een soort heel klein meertje tussen allemaal bomen en struiken. Daar hebben we even alle modder van ons afgespoeld en natuurlijk ook even foto’s gemaakt. Daarna zijn we weer terug gereden door onder andere de grote diepe plassen. Onderweg ging het ook nog regenen maar met deze temperatuur is dat niet zo erg. Het was half 7 toen we weer met de bus richting Paramaribo gingen, want dat was nog 1,5 uur rijden. Ineens stopten we ergens en werden er zakjes met bakjes eten in de bus gebracht. Een heerlijke maaltijd met kip, macaroni, sla en frietjes. Het was echt een super geslaagde dag :) 

  • 06 Maart 2017 - 02:28

    Opa En Oma.:

    Lieve hilde. Allereerst fijn dat het goed gaat op je stage. Je bent al behoorlijk gewend. Je verteld weer leuk. Stour hoor zo'n tocht op de qaud. Veilig achter op. Dat sturen op zo'n ding is niet alles. Genieten van de mooie natuur. Ik vind dat ook altijd geweldig. Andere ideeën en culturen. Leuk dat jullie ook tijd hebben om deze excursies te doen. Veel succes en geniet er ook van. Lieve groetjes opa en oma uit Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 126365

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: