Laatste blog - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 Juni 2017 | Suriname, Paramaribo

Hee lieve mensen,

Daar ben ik weer met mijn laatste blog. De komende dagen ga ik nog even shoppen, is er nog een huisfeest en moet ik mijn spullen inpakken. Dinsdagavond ga ik vliegen en woensdag ochtend kom ik weer aan in Nederland.

2 weken geleden hadden we een volleybaltournooi georganiseerd. We hadden alle huisgenoten uitgenodigd en nog andere mensen die we kenden. De sfeer was echt top ondanks dat het een beetje regende. Toen alles was gespeeld werd er iemand in het zwembad gegooid en natuurlijk blijft dat er niet bij 1 maar volgt dan de rest ook. Het was echt een hele gezellige avond.

Vorige week heb ik mijn laatste stage dagen gehad. Ik heb mijn stage goed afgerond en ik heb echt een super leuke en leerzame tijd gehad. Het is echt een ervaring geweest die ik nooit meer ga vergeten. De collega’s ga ik ook zeker allemaal heel erg missen.

Afgelopen weekend hadden we een trip naar Lobi Lafu (Liefde Lacht). We gingen weer naar een geweldig mooie plek. Er was echt een geweldige zipline, tussen de bomen door en over het water met stroomversnelingen. Daarna mochten we aan de tarzanswing, we zaten aan een touw en moesten van een aantal meter hoog naar beneden springen, wat echt een heel raar gevoel is omdat je even een vrije val maakt. Verder hebben we nog gezwommen, foto’s gemaakt en door een dorpje gelopen.

Maandag zijn we vroeg vertrokken richting Blanche Marie, onze laatste trip. We hebben 13,5 uur gereden met een aantal tussenstops tussendoor. Maar de reis ging echt wel super snel door de gezelligheid. We kwamen in het donker aan bij een kamp. Daar hebben we de spullen uitgepakt, gegeten en we zijn lekker gaan slapen. De volgende morgen zijn we naar de watervallen gelopen en echt wauw dat was zo verschrikkelijk mooi om te zien. Het is ook gewoon onbeschrijfelijk hoe mooi en krachtig het was. We hebben daar heerlijk 2 uur zitten genieten van de waterval. Daarna zijn we terug gegaan, hebben we gegeten, ingepakt en zijn we weer in de auto gestapt. We gingen door naar een dorp Apoera. Onderweg hadden we het dak van de jeep opengemaakt en mochten we op het dak zitten. Daar hebben we de hele weg zitten genieten. ’s Avonds kwamen we aan in Apoera, daar hebben we weer heerlijke gegeten en spelletjes gedaan.

De volgende ochtend gingen we door Apoera heen rijden en hebben we nog hele mooie armbandjes gekocht. Daarna zijn we doorgegaan naar een heel mooi oud treinstation. En toen zijn we verder gereden naar het bakhuys gebergte. Daar zijn we de jungle in gegaan en hebben we in het donker, in de regen een kamp opgebouwd tussen 2 bomen. Daar hebben we gegeten en zijn we lekker gaan slapen.

De laatste ochtend zouden we vroeg vertrekken, ik was op tijd wakker en heb heerlijk even gebaad in een kreekje. We hebben gegeten en ingepakt en zijn weer gaan rijden richting Paramaribo. Onderweg hebben we nog ergens een kamp opgebouwd om te koken en te eten en even te chillen. Gisternacht kwamen we rond half 2 weer thuis aan.

Ik heb echt weer genoten van deze trip, heel jammer dat het de laatste trip is geweest. Van het rijden met een jeep door de jungle kan ik sowieso nooit genoeg krijgen. We hebben heerlijk gepraat, gelachen, gezongen, zitten chillen op het dak en genoten van de prachtige sterrenhemel.

Tot volgende week in Nederland!

  • 23 Juni 2017 - 22:56

    Mams:

    Mmmm, Hil! Ik hoor de heimwee al, en je bent er nog niet eens weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1927
Totaal aantal bezoekers 126320

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: