Blog 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 9

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

02 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer. Afgelopen week heb ik weer een drukke stageweek gehad. Daarnaast heb ik hard gewerkt aan mijn kwaliteitsverbeterplan en mijn essay. Die heb ik gelukkig in kunnen leveren.

Vrijdag op zaterdag hebben we weer eens een trip gedaan. Het was echt weer puur genieten. Vrijdag zijn we om half 9 vertrokken met de bus. Het was ongeveer 3 uur rijden richting Brownsberg. Het laatste uur hebben we over een behoorlijk hobbelige en onverharde weg de berg op gereden. Af en toe waren we bang dat de bus om zou kiepen en in een ravijn zou vallen maar gelukkig was de bus wel stabiel genoeg. Aangekomen op de berg hebben we eerst even genoten van het prachtige uitzicht en lekker wat gegeten. Daarna zijn we gaan lopen, een stuk van de berg af door het bos. Onderweg vertelde de gids van alles over planten, bomen en dieren. Ook hebben we brulapen zien lopen in de bomen, echt leuk om die een keer in het wild te kunnen zien. Na 1,5 uur te hebben gelopen kwamen we aan bij een geweldig mooie waterval, het was echt een plaatje. We hadden het allemaal behoorlijk warm van de lange wandeling dus was het echt heel fijn om onder de waterval te gaan staan. Daar hebben we even een half uurtje uitgerust en toen zijn we begonnen aan de tocht naar boven. Dat was echt heel erg zwaar, af en toe hele steile stukken en een soort van trapjes van bijna een meter. Goede beenspieren was best handig geweest. Weer aangekomen op de berg hebben we lekker uit zitten rusten, watermeloen gegeten en omgekleed. Toen zijn we weer met de bus de berg af gegaan. En ja hoor onderweg zat de bus ineens heel erg vast. We hebben van alles geprobeerd om de bus los te krijgen maar dat ging nog niet zo makkelijk. Uiteindelijk zijn we met z’n allen tegen de bus gaan duwen en toen was hij gelukkig los. Daarna zijn we doorgereden naar Stone Island. Het was echt geweldig mooi, we kwamen aan op een soort park met huisjes aan het Brokopondo meer. In dat meer staan allemaal bomen, het zag er echt heel mooi uit. We zijn eerst even gaan zwemmen in het meer, het water was echt heerlijk warm. Toen hebben we alle spullen in ons huis gelegd en heerlijk op het balkon gezeten. Ondertussen waren de mannen (3 gidsen en 1 buschauffeur) voor ons aan het koken. We hebben echt heerlijk gegeten. Na het eten werd er een kampvuur aangestoken op het strandje. Daar hebben we gezellig met z’n allen gezeten en van de mooie avond genoten. Het was helder dus de sterren waren super goed te zien, en er zijn hier ook 10 keer meer sterren te zien dan in Nederland. Rond 2 uur zijn we maar richting ons bed gegaan en hebben we heerlijk geslapen.

Zaterdag stond het ontbijt om 9 uur klaar. Na het ontbijt zijn we met een bootje naar een eilandje gevaren. Daar hebben we een rondje gelopen en weer apen gespot. Toen we weer terug waren bij ons huisje zijn we weer gaan zwemmen en hebben we heerlijk in de zon gelegen. Tussen de middag werd er weer voor ons gekookt en na het eten zijn we onze spullen gaan pakken. Daarna hebben we weer een heerlijke busreis terug naar huis gehad. Ik had echt heel erg een vakantie gevoel. Stilte om je heen en geen wifi. Ik heb dus echt genoten dit weekend.

  • 03 April 2017 - 10:14

    Anne:

    Wat een geweldige mooie ervaringen! Ik krijg kriebels als ik het lees (zo leuk!) en zie het helemaal voor me, vooral die met die bus, haha sterkte meidenkrachten!

    Wat enorm goed dat je je opdrachten al heb ingeleverd! Dan was zo'n een weekend extra verdiend...& het geeft mij een heeele grote duw in de rug om er ook METEEN aan te beginnen :P (griebels).

    t'Beste weer!

    Groetjes aan Frederiek, Jorine & de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 126310

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: