Blog 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 7

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

18 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Het is weer zaterdag, dus weer tijd voor een nieuwe blog. Ik ben hier alweer 6 weken, de tijd gaat echt super snel hier. Voor ik het weet is er elke keer weer al een week voorbij.

Deze week heb ik maar weinig moeten werken. Maandag waren we vrij omdat het een Surinaamse feestdag was, het was Holi Phagwa. Wij wilden wel eens even kijken wat dat precies was. Dus zijn we naar de palmentuin gegaan, daar was iedereen met flesjes met gekleurde poeder naar elkaar aan het gooien. Natuurlijk hebben wij zelf ook flesjes gekocht en lekker mee gedaan. Het was heerlijk weer en het was echt een hele leuke dag. Toen we weer thuis waren kwam alleen het probleem, hoe gaan we onszelf schoon krijgen? Eerst maar met kleren en al onder buiten douche om het ergste er af te krijgen. En daarna voorzichtig naar de douche lopen om verder te douchen. Na heel wat boenen was alles er een eind af, maar nog niet helemaal, de rest is er gelukkig in de loop van de week af gegaan.

Daarna heb ik van dinsdag tot donderdag weer gewerkt, en met een beetje moeite heb ik eindelijk onderwerpen voor mijn opdrachten. Daar kan ik dus ook mee gaan beginnen. Verder gaat het op stage nog steeds erg goed :)

Gisteren hadden we ’s morgens eerst weer bijbel studie. Toch mooi om dat elke week met z’n allen te doen. ’s Middags hebben Frederiek en ik heel hard gewerkt aan onze opdrachten. De hele middag literatuur zoeken en uitwerken. Dan is het toch wel jammer dat het net dit weekend zulk mooi weer is, maar opdrachten gaan natuurlijk voor. ’s Avonds zijn we om boodschappen gegaan omdat de kastjes toch wel erg leeg waren. Van de taxi chauffeur kregen we de nodige complimentjes, Frederiek had sappige ogen en ik had mooie bolle wangen. Kunnen we ook weer in ons zak steken, we blijven de humor er maar van inzien, al die vreemde complimenten.

De taxi chauffeur zou op ons wachten maar toen we buiten kwamen met de boodschappen was hij nergens te bekennen, dus hebben we even een half uurtje staan wachten (als we terug komen hebben we er bergen met geduld bij). Toen waren we het wachten een beetje zat dus is Frederiek naar een man van de security gelopen en heeft gevraagd of hij even een taxi wilde bellen, gelukkig wilde hij dat en zaten we even later in de taxi terug naar huis.
Vandaag gaan we weer een dagje hard aan opdrachten werken en hopen dat we het een eind af kunnen krijgen.

Tot volgende week weer lieve mensen

  • 21 Maart 2017 - 13:11

    Anne:

    Heee waaghalzen!

    Wat een fantastische verhalen om te lezen, bijna spijt dat ik deze kans heb laten schieten :P
    Leuk om te lezen hoe snel je went, hoe veel je leert en dat je het erg naar je zin hebt.

    En jullie nemen het er ook van hé, 4x in de week uit eten:P groot gelijk!
    Prachtige tripjes en wat een gave combinatie zo met je stage.

    Oh wat vervelend joh, Surinaamse boevenbende? Gelukkig wordt er voor oplossing gezorgd en hopelijk blijven ze nú uit de buurt! Brrr...

    Blijf genieten & ik hoop de blog te blijven volgen.

    Groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 959
Totaal aantal bezoekers 126326

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: