Blog 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 6

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week heb ik weer een lekker stage weekje gehad. Ik was alleen een beetje in de stress omdat ik nog geen onderwerp had voor mijn kwaliteitsverbeterplan maar inmiddels heb ik al wel een onderwerp. Nu moet het alleen nog worden goed gekeurd op stage.

Zaterdag op zondag nacht waren er ineens 2 fietsen, een tas en schoenen weg. Achteraf kwamen we erachter dat die gestolen waren. Ook zondag op maandag nacht was er weer gestolen. Mijn werk schoenen waren weg (waardoor ik de hele week op schoenen van maat 40 gelopen met sokken bij mijn tenen aangezien ik zelf maat 36 heb) en de fiets van Frederiek. Daarna was het even rustig maar woensdag op donderdag was mijn fiets ook nog gestolen. Gelukkig krijgen we gratis nieuwe fietsen en er komt een beveiligingsalarm dus dan voelen we ons weer stukken veiliger.

Vandaag zijn we lekker een dagje weg geweest. We zijn met de bus richting Nieuw-Amsterdam gereden. De bus kost namelijk echt bijna niks. Voor de heenweg waren we maar 25 cent kwijt terwijl we toch nog minstens een half uur in de bus hebben gezeten. Onderweg kwamen we langs een oude suikerfabriek, daar mochten we uitstappen en kregen we ineens een rondleiding van ongeveer 3 kwartier. Ondertussen heeft de bus gewoon op ons staan wachten inclusief de overige passagiers die nog in de bus zaten. Daarna zijn we doorgereden naar Nieuw-Amsterdam en afgezet bij een openluchtmuseum over de slavernij. Mooi om ook die kant van de cultuur te zien. Ook was de omgeving natuurlijk zoals altijd hier in Suriname fantastisch mooi. Op de terugweg zijn we met de boot en taxi weer terug gegaan. Daarna hebben we nog even heerlijk gezwommen in het zwembad.

Morgen of overmorgen volgen er nog wat mooie foto's die gemaakt zijn door onze fantastische fotograaf Jorine :)

Tot volgende week weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 126315

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: