Blog 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 4

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

25 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Van de week heb ik weer een heerlijk werk weekje gehad. Op stage was het erg gezellig met al mijn collega’s. Ik heb weer veel mee gekeken met alles en het proces begeleid van een vrouw die ernstig ziek was. Dat was erg leerzaam en mooi om daarin te kunnen begeleiden.

Woensdag avond hadden we worstjes gegeten die niet zo lekker gevallen waren en daardoor was ik donderdag ziek. Je kunt hier niet zomaar bellen om je ziek te melden. Daarvoor moet je langs de personeelspoli om een ziekenbrief te krijgen. ’s Morgens was ik half 7 naar het ziekenhuis te gaan om me te gaan ziekmelden. Toen ik daar aankwam bleek de poli pas om 8 uur open te zijn en mijn taxi kwam weer al terug dus ik dacht dan ga ik weer naar huis en ga ik rond half 9 weer terug naar het ziekenhuis. Ik dacht dat ik binnen 20 minuten wel weer klaar zou zijn dus de taxi chauffeur zou op me wachten. Uiteindelijk heb ik een uur zitten wachten en vervolgens kwam de zuster van de poli naar me toe om te zeggen dat ik maar weer weg moest gaan en terug moest komen in een uniform. De taxi chauffeur wilde wel even op me wachten als ik ging omkleden en me daarna weer naar het ziekenhuis brengen. Eenmaal terug in het ziekenhuis was alles gelukkig redelijk snel geregeld. Ik mocht naar huis maar ik kreeg wel allemaal pillen die ik gelijk moest innemen. De taxi chauffeur heeft me weer naar huis gebracht. Hij was naar mijn idee alleen een beetje te aardig dus ik was blij toen ik weer uit de taxi was. De rest van de dag heb ik me moe en slap gevoeld door alle medicijnen die ik had gehad.

Vrijdag hebben we ’s morgens een bijbel studie gedaan samen met Jacoline van de MAF. En zijn we ‘s middags weer even om boodschappen gegaan voor de komende week. ’s Avonds zijn we met de hele groep gezellig weer uit eten geweest.

Vanmorgen zijn we om 11 uur thuis vertrokken en richting de palmentuin gelopen, daarna hebben we een heel eind door Paramaribo gelopen en lekker geluncht. Vanmiddag heb ik weer even gezellig met het thuisfront geskypt en hebben we gevolleybald in het zwembad. Zo gaan we even snel wat eten en vanavond met de meiden uit Rotterdam wat drinken bij Zus&Zo 

Dat was in het kort de samenvatting van afgelopen week. Volgende week hoop ik weer een blog te schrijven.

Tot volgende week lieve mensen 

  • 25 Februari 2017 - 23:22

    Mams:

    Dag ander lief mens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 126311

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: