1e dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu 1e dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

1e dagen

Door: Hilde Nijsse

Blijf op de hoogte en volg Hilde

03 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,
We hebben gisteren een goede maar hele lange reis gehad. Toen we aankwamen in op het vliegveld in Suriname viel de warmte als een deken over ons heen. Daarna moesten we lang in de rij staan voor de douane. Op het vliegveld werden we opgehaald met een busje, we hebben lang moeten rijden. Maar wauw wat is Suriname toch prachtig! Er is overal zoveel groen, en je hoort heel veel vogels fluiten. Toen we eindelijk aankwamen hebben we nog een poos buiten gezeten. En daarna zijn we lekker gaan slapen. Er is wel heel erg veel geluid, maar dat gaat wel wennen. Ook de warmte is heel erg wennen, het is continu heel erg warm.

Vanmorgen zijn we vroeg op de fiets naar het ziekenhuis gegaan om kennis te maken en een MRSA test te doen. Het fietsen hier is wel een beetje anders, alles rijd hier links en onze straat is 1 richting. Om tegen
de richting in de fietsen moet je over de ‘stoep’ fietsen. Met zand, stenen, kuilen, hobbels en stoeprandjes. Bij het ziekenhuis was iedereen heel aardig en is alles geregeld.

Rond 11 uur kwam Jacoline Bijkerk van de MAF even langs om kennis te maken en heeft ze ons naar de afdeling vreemdelinge zaken gebracht zodat we ons visum even verder konden regelen. Dit was gelukkig redelijk snel gebeurt en daarna zijn we met de taxi weer terug gegaan.

Ik merk wel dat ik heel erg moet wennen en een klein beetje last heb van een jetlag. Nu maar even rustig aan doen en vanavond gezellig met z’n allen even bij de Mac eten.

• 03 Februari 2017 - 21:04

Opa En Oma:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Die warmte is idd net een deken. Heb je airco op je kamer? Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. We hopen dat alles gauw went en het erg leuk hebt daar. Lieve groetjes van ons uit Spanje.

• 03 Februari 2017 - 21:37

Adriene:

Leuk Hilde. Kunnen we met meeleven vanaf hier!!

• 03 Februari 2017 - 21:45

Elise H:

Hilde,

Wat leuk om te lezen! Herkenning;)!
    Geniet van de mooie tijd!!

Groetjes,
    Elise

• 03 Februari 2017 - 22:33

Marilyn:

Leuk om te lezen! Geniet ervan! Hopelijk went alles snel...
    Apart dat je nu zo ver weg zit