Blog 12 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu Blog 12 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hilde Nijsse - WaarBenJij.nu

Blog 12

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 April 2017 | Suriname, Paramaribo

De eerste week van mijn vakantie is heel goed besteed. Alleen maandag een heel rustig dagje gewerkt omdat het een feestdag was. Maandag avond zijn we met de meiden samen met een paar Surinaamse jongens uit de kerk naar de waterkant gegaan om lekker een avondje te chillen aan het water. Dat was heel gezellig :)

Dinsdag heb ik op het gemakje het huishouden een beetje gedaan en ben ik om half 7 vertrokken richting het vliegveld. Na 1,5 uur rijden waren we aangekomen op het vliegveld en heb ik een half uurtje staan wachten tot ik papa en mama door de deur naar buiten zag komen. Natuurlijk eerst even een knuffel sessie en daarna de auto in met alle koffers. Omdat het tegen de tijd dat we weer in Paramaribo waren al laat was hebben we papa en mama bij hun hotel afgezet en ben ik ook naar huis gegaan.

Woensdag ben ik naar het hotel gegaan omdat papa en mama een stapel kaarten en cadeautjes voor me hadden meegenomen die ik natuurlijk moest gaan uitpakken. Heel leuk om wat te horen van het thuisfront. Toen zijn we een rondje gaan lopen door Paramaribo, alle leuke dingen laten zien en even naar fort zeelandia. Daarna hebben we geluncht en zijn we in de achtertuin gaan zwemmen. Om 6 uur ben ik aan de slag gegaan met koken omdat ik natuurlijk de kookkunsten die ik tot nu toe geleerd heb even moest laten zien.

Donderdag stond shoppen op de planning. Aangezien ik gelijk als ik terug ben 2 bruiloften heb moet ik daar natuurlijk al jurkjes voor hebben. Nadat we het hele winkelcentrum door zijn gegaan had ik 2 fantastisch mooie jurkjes. Toen zijn we nog even om boodschappen gegaan en ’s avonds hebben we heerlijk gegeten.
Vrijdag ochtend moesten we om 8 uur verzamelen bij Zus&zo. Vanaf daar zijn we met een auto naar Nickerie gereden, we zijn 4 uur onderweg geweest. Daarna hebben we lekker gegeten en zijn we in de boot gestapt. We hebben ongeveer een uur gevaren door hele smalle riviertjes en toen kwamen we aan op een groot meer met een aantal huisjes in het midden. 1 van de huisjes bleek voor ons te zijn. Het zag er echt fantastisch uit. Nadat we even hadden kunnen chillen zijn we gaan varen om vogels te spotten, hele groepen flamingo’s, reigers en rode ibis’en. Op de terug weg naar ons huisje zagen we een mooie zonsondergang. Daarna hebben we heerlijk gegeten en toen het donker was zijn we weer in de boot gestapt. Het was de bedoeling dat we een kaaiman gingen vangen maar na een lange zoektocht hebben we er geen kunnen vinden. Wel hebben we kunnen genieten van de prachtige sterrenhemel. ’s Avonds wilden we in de hangmatten gaan slapen, we hebben een uur geprobeerd om in slaap te komen maar we lagen op de wind dus het was zo koud dat we toch maar in bed zijn gaan liggen.

Vanmorgen gingen we om 8 uur ontbijten en daarna weer varen om vogels te spotten en om daarna midden op het meer uit de boot te gaan voor een modderbad. Toen ik uit de boot sprong zakte ik tot mijn knieën weg in de modder. En natuurlijk hebben onszelf en elkaar even ingesmeerd met die modder. Nadat we weer enigsinds schoon waren zijn we terug gegaan en hebben we lekker liggen zonnen. Om 12 uur gingen we eten en om 1 uur weer in de boot. Na weer een uurtje varen kwamen we aan land en zijn we naar huis gereden. We hebben dus echt weer een top weekend gehad :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hilde

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 126318

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: